Obec Mladý Smolivec

I. BTO a Vltava 2023

Ani letos nezapomněl Honza Spour zorganizovat pro členy I. BTO (a nejen pro ně) krásné čtyři dny na řece Vltavě.

Již v průběhu jara přišla SMS zpráva s informací, že splouvání řeky Vltavy se bude konat v termínu od 9. - 12. 7. 2023 a pojede se tradičně 70 km dlouhá trasa z Vyššího Brodu do Boršova nad Vltavou. Během května se zájemci přihlašovali a během června pak zaplatili zálohy, aby bylo možné objednat rafty a ostatní příslušenství.

Léto na sebe nenechalo dlouho čekat a 9. 7. 2023 se po šesté hodině ranní sešlo na nádraží ve Dvorci u Nepomuku celkem 32 vodáků (později ještě dva přibyli). Hromadná jízdenka do vlaku byla koupená a tak nic v 6:31 nebránilo našemu odjezdu. S rychlými přestupy v Českých Budějovicích a Rybníku jsme před polednem vystupovali ve Vyšším Brodě. Zde jsme si přebrali z půjčovny rafty s příslušenstvím a vypluli za dobrodružstvím. Na raftu Ládi Nového samozřejmě nechyběla vlaječka I. BTO.

První den kotvilo všech devět raftů v kempu Branná. Krásný kemp s veškerým komfortem – udržované sociální zařízení, dobré jídlo, chatičky i noční klid. Právě ten jsme museli dodržet, i když od kytary, na kterou hráli Dan, Majda a Pavla, se nám ještě nechtělo.

I letos bylo pár nováčků a tak druhý den ráno po snídani přišla na řadu vodácká tradice – a sice pasování nováčků na vodáky – vodou, pádlem a Jägerem !!! Čekalo nás dalších 20 km Vltavy. Tentokrát byl cílem kemp Krumlov za Českým Krumlovem. I zde se dalo osprchovat, využít chatiček či stanů s podsadou nebo si dát nějaké občerstvení. Lákavá byla ale také procházka do Krumlova na dobrou večeři či na památky.

Po dvou dnech, kdy bylo v řece málo vody, nás probudil silnější tok řeky. Vodohospodáři upustili Lipno a tak nás řeka unášela bez větší námahy krásnou přírodou až do tábořiště u Kelta. Ještě před večerem tu pár odvážlivců podniklo pěší výlet na zříceninu hradu Dívčí kámen. Jinak jsme ale U Kelta zůstali tak nějak „napospas osudu“ - Maruška točila pivo, Luboš s Honzou vyměňovali bombu, Dan, Vítek, Michal a Míla připravovali dřevo na táborák, na WC se musela nosit voda z řeky, ale to nejhorší nás teprve čekalo. Brzy k ránu se přes území přehnala vichřice a někteří z nás byli nuceni opustit své stany a schovat se pod dřevěný přístřešek.

Ráno, po sečtení škod (mínus dva stany a několik dalších mělo malé vady na kráse), nevyspalí, bez snídaně, ale nezranění a s dobrou náladou jsme opustili tábořiště. Čekalo nás posledních pár km do cíle. V Boršově nad Vltavou jsme vrátili zapůjčené vybavení, zašli si na nanuk, nasedli do vlaku a plni dojmů se vraceli k domovu.

Celé čtyři dny nám přálo luxusní počasí a ten, kdo nepoužil opalovací krém, trochu trpěl. Koupání v řece bylo krásně osvěžující a i ti největší zmrzlíci, se letos koupali. Bez úhony se nám podařilo sjet i všech 11 jezů, přenášel se pouze jeden, nesjízdný.

Cestou po Vltavě jsme navštívili i několik dalších kempů s dobrým jídlem a pitím:

- kemp U tří Veverek
- kemp Zlatá koruna
- kemp U Milana
- kemp Marína s grilovanými hermelíny
- kemp U Rohana s pšeničnými plackami
- kemp Vltavan
- kemp U Rybů s čočkovou polévkou

Jsem ráda, že máme takového tahouna jako je Honza Spour, který je ochotný takovou super akci naplánovat a zorganizovat. A tímto mu za všechny moc děkuji! Jsem ale také ráda, že se na tuto akci hlásí stále dostatek zájemců, bez kterých by to totiž také nešlo. Díky tedy i Vám všem, kteří s I. BTO vyrážíte vstříc novým dobrodružstvím. A v neposlední řadě, pevně věřím že, příběh nekončí …. a někdy zase ahóóój.